Voor professionele teksten en adviezen


Magazine Pirtek Benelux

29-10-2012 15:05

 

 

Interview met Martin Melkert, algemeen directeur Pirtek Benelux B.V.

,,In slechts tien jaar tijd is Pirtek in de Benelux uitgegroeid tot een florerende organisatie met bijna 200 enthousiaste werknemers. Daar kunnen we met z’n allen heel erg trots op zijn en dat gevoel mag wat mij betreft gerust in de meeste ruime zin van het woord worden uitgedragen. Wij zijn ‘Pirtekkers’ , wij staan pal achter onze serviceverlening en geloven heilig in onze filosofie. Ons 10-jarig bestaan is een eerste mijlpaal en er staat inmiddels een meer dan gezonde onderneming. Het is nu zaak dat succes in de komende jaren verder uit te bouwen en onze klanten in de Benelux nog gerichter van dienst te zijn.

Waarvoor de naam Pirtek staat? Het is afgeleid van ‘Pirelli Technologies’  en bedacht door een techneut in Australië die in de jaren ‘80 aan de basis van de Pirtek-filosofie heeft gestaan. Hij voorzag de meerwaarde van de specifieke Pirtek-service en het belang deze service in een franchiseformule verder vorm te geven. In 1988 is Pirtek daarom ook in Engeland gestart en een kleine tien jaar later ook in de Benelux en in Duitsland aan de slag gegaan. En met veel succes mogen we (bescheiden) stellen!

Onze klanten zien Pirtek als een snelle en adequate dienstverlener en inmiddels zijn wij marktleider op ons gebied in de Benelux en ook in de andere landen waarin wij actief zijn. Desondanks zullen veel mensen de naam Pirtek niet kennen en dat realiseren wij ons. Dat we nu dus marktleider zijn – of ‘de nummer één in Europa’ – zegt ons niet zoveel. Veel belangrijker vinden wij het dat we onze klanten, leveranciers en toekomstige klanten kunnen blijven overtuigen van onze Pirtek-meerwaarde.

Onze verdere toekomstplannen? We hebben nu 20 Pirtek-centers in de Benelux en willen nog fors groeien in Nederland, België en Luxemburg. We hebben dus behoefte aan nieuwe ondernemers, die, tezamen met de bestaande franchisenemers en hun medewerkers, de markten verder gaan ontwikkelen.

We gaan nog meer investeren in onze medewerkers en als toekomstig ‘leerbedrijf’ ondersteuning geven aan hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Simpelweg omdat dat onze organisatie, de medewerker, maar vooral ook de klant ten goede komt. Willen we die nummer 1 blijven, dan zal ook onze dienstverlening top moeten zijn en daarmee onze medewerkers, bedrijfsprocessen, bedrijfsmiddelen, et cetera.

Dit 10-jarig jubileum is voor ons ‘Pirtekkers’ een moment van terugkijken, maar vooral een moment van vooruitkijken en een kans om ons opnieuw te mogen bewijzen, met behulp van hedendaagse technologie, een professioneel en enthousiast ondernemersteam en…… een Pirtek-service die nog meer zal gaan aansluiten op wat onze klanten van ons vragen. Binnen 1 uur op lokatie en bereikbaar 24 uur per dag, 7 dagen in de week en 365 dagen per jaar.  

Alle Pirtekkers wil ik bedanken dat zij dit mogelijk maken. Onze oprechte dank gaat vanzelfsprekend ook uit naar onze klanten die ons bellen en vertrouwen in onze ‘club’ stellen.

 

—————

Terug



Maak een gratis website Webnode